Siden vores opstart i 2009 har vi skabt resultater i adskillige produktionsvirksomheder. Nedenfor får I en kort indsigt i de væsentligste detaljer for hvert år.

Historien bag OptiPeople ApS i korte træk: 

2015
Organisation og struktur styrkes og fokuseres.

2014
OptiProcess Advanced lanceres for kunde- og branchespecifikke løsninger. Samtidig udvikles modulet OptiAlert til produktionsstyring, dokumentation og forbyggende vedligehold. Nicholaisen A/S adopterer OptiProcess i deres servicekoncept og påbegynder samarbejdsaftaler med andre OEM forhandlere.

2013
De bedste teknologier og systemer fra Nicholaisen A/S og OptiPeople ApS føres sammen i OptiPeople ApS, og der opbygges en helt ny modulopbygget produktplatform med ét basissystem til alle målinger. Systemet bliver døbt OptiProcess Basic. Der arbejdes med få specifikt udvalgte kunder, der deltager i udviklingen af løsningerne.

2012
Nicholaisen leverer de første systemer til kunder, mens systemet udbygges med nye funktioner. I efteråret 2012 overtager Nicholaisen A/S ejerskab af OptiPeople ApS. Med det nye ejerskab tilfører Nicholaisen A/S virksomheden yderligere teknologier til dataopsamling. Samtidig fortsættes videreudviklingen af produkterne med primær fokus på produktionsoptimering. 

2011 
I Nicholaisen A/S i Hørning udvikles det første system til måling af oppetid, spildtid og effektivitet på produktionsanlæg. 

2009
Selskabet OptiPeople ApS etableres med Østjysk Innovation som partner. OptiPeople blev stiftet ud fra en idé om at konvertere de praktiske arbejdsmetoder inden for LEAN til en virtuel løsning.